Practical Information / Gyakorlati tudnivalók

Details for presenters:

  • The organisers will provide computer (OS: Windows), loudspeakers, projector and screen for use during conference sessions.
  • It is strongly recommended that all presentations be in Microsoft PowerPoint (PPT), windows-based environment. Presenters wishing to use any operating system other than the above-mentioned are kindly asked to bring in their own computer and will be responsible for its operation.
  • Organisers recommend sending presentations in advance via e-mail to the organisers. If presenters are not able to do that, they are kindly asked to meet the session support as early as possible (at latest before the start of the session (!) of their presentation) to upload their slides from USB flash drive / memory stick.
  • Pesentations should take no more than 20 minutes. Each presentation is followed by a 10 minutes discussion.
  • There is no application fee for the conference. Please be kindly informed that all expenses related to the participation at the conference including accommodation, meals, insurance and travel costs will be borne by the participants.

Hasznos információk az előadóknak:

  • A rendezvény szervezői a prezentációk megtartásához számítógépet (OS: Windows), hangszórókat, projektort és vetítővásznat is biztosítanak az előadóknak.
  • Javasoljuk, hogy a prezentációkat Microsoft PowerPoint (PPT) programmal készítsék el. Amennyiben az előadók más operációs rendszert vagy programot használnak, kérjük, hogy biztosítsák maguknak az ehhez szükséges feltételeket.
  • Javasoljuk az előadóknak, hogy a szekciók zökkenőmentes lefolyása érdekében prezentációjuk anyagát küldjék el a szervezőknek a konferencia előtt. Amennyiben nem élnek ezzel a lehetőséggel, akkor is minden esetben ajánlott, hogy a prezentáció anyagát hozzák magukkal egy külső USB hordozón és legkésőbb a szekciójuk előtti szünetben (!) töltsék fel a számítógépre.
  • A prezentációk időtartama minden esetben 20 perc, melyet 10 perc eszmecsere követ.
  • A konferenciának regisztrációs díja nincs. A konferencián kívüli egyéb költségek (szállás, étkezés, biztosítás, utazási költség) a résztvevőket terhelik.